2015
Сталий розвиток корпорації «Оболонь»
Офіційний звіт
Всі розділи
Економіка
Корпорація
Засади сталого розвитку є одним із ключових елементів стратегії корпорації «Оболонь», завдяки якому компанія реалізує корпоративні амбіції і повноцінно розвиває кожен із чотирьох КСВ-напрямків: розвиток співробітників, захист екології, популяризація спорту і підтримка місцевих громад.
Люди
Люди – головний капітал корпорації «Оболонь». Люди створюють напої, формують репутацію і примножують фінансові активи компанії. Саме тому «Оболонь» щодня працює над вдосконаленням соціальних програм і покращенням добробуту ключових стейкхолдерів компанії.
Виробництво
Виробництво якісних і безпечних напоїв – це основа довгострокової перспективи розвитку корпорації «Оболонь». Стабільність виробничих процесів, гарантія якості і безпеки напоїв забезпечують досягнення цілей компанії на шляху сталості.
Екологія
Зміна клімату, вичерпність ресурсів і енергонезалежність – виклики ХХІ ст. не тільки для пересічних людей, а й для великих виробників. Зменшення впливу на довкілля і збереження природи є пріоритетними для компанії «Оболонь» як найбільшого вітчизняного виробника напоїв.
Економіка
Компанія «Оболонь» здійснює безпосередній і непрямий вплив на економіку країни та окремих регіонів присутності через зайнятість населення, наповнення місцевих і державного бюджетів, розвиток супутніх галузей і підтримку соціо-культурної складової.
Суспільство
Дотримуючись принципів сталого розвитку, «Оболонь» розглядає участь у соціальному житті регіонів присутності компанії - як важливу складову розвитку українського суспільства і процвітання власного бізнесу.
Торговим партнерам
Фінансовим установам
Неурядовим організаціям
Державним органам
Акціонерам та співробітникам
Споживачам

Ризики

Ризики виникають як за прогнозованих, так і внаслідок раптових ситуацій. Усі вони є загрозою репутації та сталому розвитку корпорації. У звітному періоді «Оболонь» зіткнулася з рядом економічних та соціальних ризиків, що мали наслідки для персоналу та інших стейкхолдерів корпорації.

Прогнозовані ризики



Фіскальна політика

  1. Підвищення ставки акцизу

    Підвищення ставки акцизу на пиво на 100% – з 1.24 грн до 2,48 грн у 2015 році

  2. Акцизний збір з реалізації

    5%-ий акцизний збір з реалізації пива у роздрібних торгових мережах

Наслідки
  • На 18% падіння ринку пива в Україні у 2015 році
  • 50% – середньорічне завантаження виробничих потужностей у галузі
  • Непрозорість розподілу податкових надходжень

Непрогнозовані ризики


Фінансова криза

  1. «Знецінення» гривні

    На кінець 2015 року курс української гривні по відношенню до долару США зріс до 23,9 грн за $1 в порівнянні з курсом 8 грн за $1 на початок 2014 року.

Наслідки
  • Здорожчання вартості сировини, енергоресурсів, послуг логістики
Знецінення національної валюти по відношенню до долару США протягом 2015 року, %

Падіння споживчого попиту населення

  1. Зниження купівельної спроможності

    Індекс споживчих настроїв (ІСН) є індикатором тенденцій у змінах споживчого попиту населення.

Наслідки

Пиво не є продуктом першої необхідності. Скорочення доходів населення = скорочення споживання пива.

ІСН в 2014 році

Початок антитерористичної операції (АТО)

  1. Бойові дії на сході

    14 квітня 2014 року – початок АТО. Указ Президента України №405/2014.

Наслідки
  • Втрата 7% територій збуту окупованих Донецької та Луганської областей
  • Грабіж складів продукції у Донецьку та Луганську
  • Втрата роботи для торгових команд компанії в зоні проведення АТО
  • Більше 100 мобілізованих працівників корпорації
Рік АТО. Висновки
  • Більше 9 тис. осіб загинули
  • 21 тис. осіб поранені
  • 1,8 млн осіб стали вимушеними переселенцями
  • Більше 12 тис. обєктів нерухомості зруйновані

Факти

Інвестиції у модернізацію «Пивоварні Зіберта» в м. Фастів
40
млн євро
195 млн грн чистого прибутку
195 млн. грн. – чистий прибуток корпорації «Оболонь» у 2013 р.
5 млрд грн доходу
5,25 млрд. грн. – дохід до оподаткування у 2013 р.
15 робочих місць
15 робочих місць у суміжних галузях створює 1 співробітник пивної індустрії